Total Pageviews

Friday, April 27, 2012

APA PUNYA BANGANG THE MALAYSIAN INSIDER INI

Apakah mereka ini memberikan keyakinan kepada semua rakyat untuk menyokong mereka. Seorangtu kata langkah mayat dia dulu jika mahu jadikan negara ini negara Islan. Yang seorang itu pula sebuk dengan perlaksaan hukum hudud hingga sampai 22 tahu memerintahpun masih tidak mampu melaksanakannya. Yang seorang itu pula dengan fatwanya yang melangkaui kewarasan manusia.


Adakah majoriti umat Melayu/Islam boleh menerima konsep LGBT " lesbian, gay, bisexual, and transgender yang diperjuangkan oleh Ambiga?. Bukankah perbuatan tersebut mempermainkan hukum Islam?.


Malas aku nak baca sampai habis isu yang dibawa dalam berita yang tertera dalam malaysian Insider > ini < Maksudnya tidak lain dan tidak bukan melainkan untuk mempertikaikan kredibaliti dan "kekecualian" Pengurusi dan Naib Pengurusi SPR. Jika memegang satu jawatan dalam kerajaan adakah menjadi satu syarat bahawa mereka tidak boleh menjadi ahli mana-mana parti politk.

Puak-puakpembangkang ini terlalu takut dengan bayang-bayang mereka sendiri. Ramai kakitangan Pejabat Daerah, PPD, RISDA, MARA menyokong atau menjadi ahli parti pembangkang. Mengapa dipertikaikan Pengurusi dan naib pengerusi SPR sahaja?. Selagi dia bekerja mengikut peraturan yang telah ditetapkan oleh Parlimen dan perlembagaan, bermakna dia tidak melakukan apa-apa kesalahan.

Mengapa dipertikaikan sokongan politiknya. Nak kena panggil Alien jadi Pengerusi SPR baru boleh dipercayai?. Yang aku kata puak-puak pembangkangni cara berfikirnya bangang adalah kerana mungkin mereka berfikir dengan otak cacat.

Mengapa mereka tak cemuh SPR tak adil kerana SPR mengumumkan kemenangan kepada pembangkang di negeri Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan. Jangan disebut Peraklah. 11 bulan memerintah, habis semua jadi carca marba. Bila kuasa berpusing balik ke BN, bekas Menteri Besar mereka jadi gila talak (Gila Pangkat MB hingga ke hari ini).

Pembangkang ini terlampau terperasan sangat kononnya menyangka majoriti rakyat menyokong mereka. BN telah menang majoriti itu bermakna rakyat masih memilih BN kerana terbukti BN cekap memerintah di Putrajaya. Pembangkang hanya baru tercari-cari dan mencuba. Baru pegang beberapa buah negeri dah jadi kecoh dan kelamkabut. Janji dan manefesto Pilihan Raya tak ditunaikan. Mulut berjanji tetapi macam lidah biawak. Cakap lain buat lain.

Rakyat Malaysia bukan monyet atau binatang. Mereka memerhati dan berfikir. Akhirnya mata pena mereka memilih siapa yang layak memerintah kerajaan Malaysia.

Jangan salahkan SPR jika pembangkang kalah teruk di PRU akan datang. Salahkan diri sendiri kerana agenda pembangkang tidak akan menjamin keamanan dan kemakmuran negara. Pembangkanglah yang mulakan isu rasis denga mempersoalkan hak orang Melayu, agama Islam . Kemudian bila orang melayu mengeluarkan suara mempertahankan hak dikatakan rasis pula.

Kepada etnik Cina yang ghairah sangat melobi untuk menguasai politik di malysia perlu ingat bahawa kekayaan dan gedung perniagaan yang besar-besar tidak akan menjadi makna sama sekali jika huru hara terjadi. Negara akan menjadi miskin. Pekerjaan dan peluang perniagaan akan menjadi negatif. Masa itu tauke tah kemana kemewahan hidup tah kemana. Kemajuan kita akan tertinggal 30/40 ke belakang.




No comments: