Total Pageviews

Wednesday, June 15, 2011

APAKAH PEMBANGKANG CUKUP BERSIH ?

Kononnya Mat Sabu akan melaancarkan perhimpunan BERSIH 2.0 pada  July 2011 nanti. Apa yang hendak dibersihkan?. Pertamanya sudahkah dirinya dibersihkan dari dosa dengan hukum hudud kerana berkhalwat di bilik no 121 Hotel Perdana di Kota Baru dengan isteri orang?. Apakah ceramah maki hamun dan mencerca itu bersih dan tidak berdosa.
HARAKAH SIARKAN BERITA KONONNYA MAT SABU DAN NORMA HANYA BERKHALWAT. TETAPI DENGAN STATEMENT YANG SEDEMIKAIN MAKA HARAKAH TELAH MENGESAHKAN MAT SABU DAN NORMA TELAH BERKHALWAT. DAN PADA MASA DITANGKAP OLEH 7 PENGUATKUASA PULA,  NORMA ADALAH MERUPAKAN BINI ORANG. TAK BERDOSAKAH?.. "BERSIHKAH" DEMIKIAN?
BILA DIBEBASKAN DENGAN CAMPURTANGAN NIK AZIZ, MAT SABU DAN NORMA BERNIKAH.... MACAMTU SAHAJA?. BUKANKAH KESALAHAN BERKHALWAT TU KESALAHAN BESAR. TAKKAN TERSILAP CAM. 7 ORANG PEGAWAI PENGUATKUASA YANG TANGKAP "MAT SABU DAN NORMAH BERKHALWAT". MAT SABU DAN NORMAH PATUT BERSUMPAH MUBAHALAH BAHAWA MEREKA TIDAK BERKHALWAT TETAPI HANYA BERDUAAN DIDALAM BILIK HOTEL SAHAJA. DENGAN DEMIKIAN BARULAH MEREKA BOLEH LEBIH "BERSIH" SETELAH DIBERSIHKAN OLEH NIK AZIZ.

Nah ini dia ulasan kes Khalwat Mat Sabu dan Normah yang dari satu blog ....

Kes Mat Sabu

Apa yang diperkatakan bahawa pemimpin PAS seolah-olah pelakon filem yang sedang beraksi mencari pengaruh, kini menjadi kenyataan.  Sebagai  contoh didalam kes khalwat Mat Sabu - Norma misalnya.  Walau dalam apa  jua bentuk sekali pun apabila lelaki  dan perempuan yang tidak muhrim berdua-duaan di dalam sebuah bilik tanpa mahramnya atau tidak kerana darurat, Islam tetap menghukumnya salah.  Mahkamah Syariah Kelantan telah menghukum tidak bersalah adalah disebabkan fakta-fakta perundangan yang tidak cukup untuk dihukum bersalah, kerana perbicaraan tersebut melalui proses undang-undang dunia, sedangkan Mat Sabu tidak boleh terlepas daripada dosa terhadap Allah s.wt.  Yang anehnya dalam kes tersebut, YA.B. Dato' Nik Ab.  Aziz telah hilang pedoman dan melakukan kesilapan besar terhadap Islam yang dipelajari dan diajarinya.  Atas dasar hukum Islam manakah yang menyebabkan beliau memberi kenyataan kepada pemberita di hari penangkapan bahawa: "Mat Sabu diperangkap" sedangkan pada masa itu beliau belum membuat siasatan rapi, sepatutnya seorang Tok Guru tidak boleh meletakkan politik lebih atas daripada hukum Islam.  Adakah Islam mengharuskan wanita yang ajnabi berdua-duaan di dalam satu bilik ?  Mereka berdua-duaan di dalam bilik Hotel Perdana, Kota Bharu, Kelantan sehingga sempat pegawai pencegah maksiat dan pemberita datang.  Sepatutnya dalam kes ini, Dato' Nik Ab.Aziz merujuk kepada peristiwa yang berlaku kepada Siti 'Aisyah isteri Rasulullah, bagaimana cara Rasulullah s.a.w. menyelesaikan kes tersebut sewaktu Saidatina 'Aisyah r. a. difitnah berkhalwat dengan Safuan bin Muatal dulu.  Sebelum Nabi memanggil isterinya maka baginda tidak melabel terlalu awal dengan mengatakan bahawa isteri baginda telah diperangkap atau isterinya seorang yang baik-baik, pada hal jikalau Rasulullah hendak membela isterinya pun memang layak kerana isteri Nabi memang orang baik-baik dan telah diakui Allah s.w.t masuk Syurga pula.

Betapalah bersihnya Mat Sabu yang kononnya untuk menganjur satu perhimpunan bagi menuntut satu pilihanraya yang bersih. Wal hal dia sendiripun tidak bersih.
Parti PAS dimana Mat Sabu menjadi Timbalan Presiden, telah  bersekongkol dengan PKR dan DAP. Didalam pemilihan PKR baru-baru ini, terbukti bahawa PKR tidak bersih dari kroni dan diskriminasi. Jika tidak takkan beberapa pemimpin PKR keluar atau meninggalkan parti tersebut. Bersihkah Pakatan Pembangkang.

Sila semak senarai keputusan PRU 12 lalu yang dimenangi BN dan bandingkannya dengan kemenangan pembangkang.

Apakah pilihanraya masih tidak bersih?. Jikalau tidak bersih dan telus cuba jawab ini..
-         Mengapa PAS (PR) menang di Kelantan dan Kedah.
-         Mengapa DAP (PR) menang di Pulau Pinang
-         Mengapa PKR (PR) menang di Selangor
-         Mengapa di Perak DAP (PR) menang 18 kerusi, di PAS 6 kerusi dan PKR 7 kerusi (tetapi 2 ADUN PKR Melayu) keluar dari PR dan jadi ADUN Bebas menyokong BN)

 DUN DAN AHLI DEWAN RAKYAT MENGIKUT KOMPOSISI PARTI DARI KEPUTUSAN PRU KE12 YANG LALU:-

KEDUDUKAN KERUSI DEWAN UNDANGAN NEGERI 
YANG DIMENANGI OLEH PARTI YANG BERTANDING

NEGERI
JUMLAH KERUSI
BN
PAS
DAP
BEBAS
PKR
JUMLAH

CLN
MTB
CLN
MTB
CLN
MTB
CLN
MTB
CLN
MTB


PERLIS
15
13
0
2
0
0
0
0
0
0
0
15

KEDAH
36
14
0
16
0
1
0
1
0
4
0
36

KELANTAN
45
6
0
37
1
0
0
0
0
1
0
45

TERENGGANU
32
24
0
8
0
0
0
0
0
0
0
32

PULAU PINANG
40
11
0
1
0
19
0
0
0
9
0
40

PERAK
59
28
0
6
0
18
0
0
0
7
0
59

PAHANG
42
37
0
2
0
2
0
1
0
0
0
42

SELANGOR
56
19
1
8
0
13
0
0
0
15
0
56

KUALA LUMPUR
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0

W.P. PUTRAJAYA
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0

N. SEMBILAN
36
21
0
1
0
10
0
0
0
4
0
36

MELAKA
28
23
0
0
0
5
0
0
0
0
0
28

JOHOR
56
50
0
2
0
4
0
0
0
0
0
56

W.P. LABUAN
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0

SABAH
60
57
2
0
0
1
0
0
0
0
0
60

SARAWAK
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0

JUMLAH
505
303
3
83
1
73
0
2
0
40
0
505


CLN
- Calon Yang Menang
MTB
- Menang tanpa bertanding





































































KEDUDUKAN KERUSI DEWAN RAKYAT YANG DIMENANGI OLEH PARTI YANG 
BERTANDING






































 Perlis

Barisan Nasional3 | Parti Tindakan Demokratik0 | Parti KeADILan Rakyat0 | Parti Islam Se-Malaysia0

Kedah

Barisan Nasional4 | Parti Tindakan Demokratik0 | Parti KeADILan Rakyat3 | Parti Islam Se-Malaysia6 | BEBAS 2

Kelantan

Barisan Nasional2 | Parti Tindakan Demokratik0 | Parti KeADILan Rakyat3 | Parti Islam Se-Malaysia8 | Bebas 1

Terengganu

Barisan Nasional6 | Parti Tindakan Demokratik0 | Parti KeADILan Rakyat0 | Parti Islam Se-Malaysia2

Pulau Pinang

Barisan Nasional2 | Parti Tindakan Demokratik7 | Parti KeADILan Rakyat4 | Parti Islam Se-Malaysia0 | KITA 1 | BEBAS 1

Perak

Barisan Nasional13 | Parti Tindakan Demokratik6 | Parti KeADILan Rakyat1 | Parti Islam Se-Malaysia2 | PSM 1 | Bebas 1

Pahang

Barisan Nasional12 | Parti Tindakan Demokratik0 | Parti KeADILan Rakyat2 | Parti Islam Se-Malaysia0

Selangor

Barisan Nasional5 | Parti Tindakan Demokratik4 | Parti KeADILan Rakyat9 | Parti Islam Se-Malaysia4

Kuala Lumpur

Barisan Nasional1 | Parti Tindakan Demokratik5 | Parti KeADILan Rakyat4 | Parti Islam Se-Malaysia1

WP Putrajaya

Barisan Nasional1 | Parti Tindakan Demokratik0 | Parti KeADILan Rakyat0 | Parti Islam Se-Malaysia0



Adakah semuannya Kerusi Parlimen dan DUN di menangi oleh BN?. Jika benar PRU tidak bersih dan SPR tidak telus, masakan  pembangkang boleh menang begitu banyak kerusi. Cuma pembangkang tidak dapat mengatasi BN untuk menubuhkan Kerajaan Persekutuan. Tetapi 5 buah negeri jatuh ke tangan pembangkang (PR). Apakah itu tidak menunjukkan SPR telah mengendalikan dengan bersih?. Nampaknya pembangkang hanya akan mengakui pilihanraya yang dilaksanakan oleh SPR "BERSIH" JIKA MEREKA YANG MENYAPU BERSIH SEMUA KERUSI YANG DIPERTANDINGKAN. ITULAH MATLAMAT MEREKA.

PKR yang diketuai oleh presidennya Wan Azizah juga tak bersih dari mengamalkan kroni dan kepentingan diri. Dalam PKR undang-undang tubuh PKR tidak terdapat peruntukan jawatan Ketua Umum. Tetapi kerana Wan Azizah Presiden, dia bersetuju dan mengesahkan perlantikan Anwar Ibrahim sebagai Ketua Umum. Bersihkah Parti PKR Sri kroni dan kepentingan diri? – KRONI - Apakah pembangkang “BERSIH”?.

Anwar Ibrahim?. Pernah dihukum kerana salah guna kuasa. Dan walaupun terlepas dari kes Liwat yang pertama, mahkamah hanya melepaskannya atas kesilapan teknik bukannya didapati tidak bersalah melakukan Liwat. Kini sedang dibicarakan pula dengan kes Liwat sekali lagi. Kes Liwat kedua yang di hadapi oleh Anwar Ibrahim – MORAL - Apakah pembangkang “BERSIH”?.

Tidak cukup dengan itu,  kini tersebar pula video seks yang didakwa bahawa pelakun yang melakukan hubungan seks dalam video tersebut adalah Anwar Ibrahim bersama pelacur Cina. Video selama 21 minit lebih itu menjadi cukup bukti bahawa pelakunnya adalah bermirip dan berfizikal badan Anwar Ibrahim. Ini disahkan oleh kawan baiknya Datuk Eskay - MORAL - Apakah pembangkang “BERSIH”?.

Anwar Ibrahim juga berbohong kononnya dia telah cukup kerusi Ahli Parlimen untuk menubuhkan kerajaan pada 16 Sept 2010 hingga sekarang bohong tinggal bohong. BERBOHONG - Apakah pembangkang “BERSIH”?.

Anwar Ibrahim juga mendakwa kononnya di ada menyimpan berkotak-kotak dokumen tetntang penyelewengan kerajaan BN. Tetapi sampai hari ini dakwaannya itu hanya retorik semata-mata. PEMBOHONG!! - Apakah pembangkang “BERSIH”?.

Anwar juga pernah berjanji bahawa bila PR berkuasa di Pulau Pinang, dia akan menyelesaikan masalah pemilikan tanah dan rumah kampong Buah Pala. Tetapi apa akhir nya terjadi. Janji tidak ditepati bahkan Kampung Buah pala di robohkan dan di rampas - PEMBOHONG DAN ZALIM - Apakah pembangkang “BERSIH”?.


Perbuatan Anwar mengaitkan Datuk Seri Mohd Najib – PM dengan Altantuya adalah merupakan satu fitnah yang cukup dahsyat tanpa sebarang bukti Apakah pembangkang “BERSIH”?. Manakala Tian Chua pula memomok dan menghina PM dengan membuat suntingan superimpose bodoh sekeping gambar kononnya Datuk Seri Najib sedang bersantai dengan Altantuya dan Razak Baginda walaupun dia tahu gambar tersebut adalah satu pembohongan dan penipuan, Adakah BERSIH.

Menteri Besar Kelatan terang-terangang memberi rasuah Pada Pilihanraya Kecil di DUN Galas. Apakah itu tidak menujukkan pembangkang mengamalkan rasuah pilihanraya?. Apakah pembangkang “BERSIH”?.
UMNO SELALU DITUDUH MENGAMALKAN RASUAH. TETAPI APAKAH PERBUATAN NIK AZIZ MEBERI WANG KEPADA ORANG ASLI  SEMASA BERKEMPEN DI PRK GALAS  SEPERTI DALAM GAMBAR DIATAS BUKAN RASUAH?.. "BERSIHKAH" PAS.

Tian Chua dan Anwar Ibrahim yang berkonvoy dalam perjalanannya untuk berceramah di Johor telah melanggar hingga mati seorang anggota tentera yang masih muda. Namun tidak mengambil sebarang tindakan untuk menyelamatkan mangsa hingga mangsa meninggal dunia. Dan beberapa jam selepas itu Tian Chua (PKR) bercakap soal menyelamatkan anak cucu dan Negara  Malaysia. Apakah ini menunjukkan pemimpin pembangkang “BERSIH”?.


Banyak lagi bukti-bukti yang boleh diketengah bagi mendedahkan bahawa PR (DAP, PKR dan PAS) sebenarnya tidak bersih samada dari segi moral peribadi, pembobongan, penipuan dan kezaliman. Di tangan kiri mereka kelihatan macam bersih tetapi di tangan kanan mereka terpalit kekotoran dan kezaliman. Tetapi sememangnya mereka tidak ada perasaan malu dan bertimbang rasa. Merekalah sebenarnya patut dibersihkan.. bukannya orang lain.


Apakah semua ini sudah dibersihkan?.

Seluruh rakyat sepatutnya menentang rancangan pembangkang hendak melancarkan perarakan "BERSIH"  ini. Mereka tahu perhimpunan tersebut tidak akan memberi apa-apa makna yang membina melainkan akan menyusahkan rakyat terutamanya peniaga, pekerja, perkhidmatan pengangkutan awam, pemandu kendraaan, pengguna/pejalan kaki dan orang-orang yang tidak bersalah akan menjadi mangsa. Dalam kata lain mereka ini adalah sebenarnya musuh negara nasyarakat. Semoga Pasokan keselamatan mengambil tindakan tegas agar perhimpunan ini tidak menjadi kenyataan.

No comments: