Total Pageviews

Friday, July 29, 2011

JIKALAU DAH BEBAL TU MAKA TETAP BEBAL LAH WALAUPUN KEBAIKAN DIDEPAN MATA

YAB DATO' SERI ZAMBRI BIN ABDUL KADIR - MB PERAK

YDH TOH SHAHBANDAR ULU
YB DATO' HAJI MOHD TARMIZI BIN HAJI IDRIS
ADUN KENERING

Tak faham sungguh aku dengan  perjuangan orang-orang PAS terutamanya diperingkat Mukim dan kampong/desa. Jika nak dikatakan perjuangan untuk menegakkan Negara Islam, jangan haraplah kerana pemimpin mereka ditas sana telah berpelukan dan bekerjaama dengan DAP, parti rasis yang menjadi musuh nombor satu dalam perjuangan Islam di Negara ini. Malah kin dah jadi pak turut DAP.

PAS JADI HAMBA KEPADA DAP
(MELAYU JADI PAK TURUT KAFIR)

Hilang cerita nak menegakkan negara islam, beralih pula kepada memburuk-burukkan kerajaan yang memang dipimpin oleh Melayu/Islam. Dalam hal ini pun PAS mengikut telunjuk DAP. Pas bersekongkol dengan DAP memburukkan kerajaan yang dipimpin oleh Melayu/Islam. Kerajaan yang membela hak Melayu dan Islam. Tidak ada satu pun program dan pembangunan kerajaan yang menjadi “molek” kepada mereka. Bahkan jika yang paling baik sekalipun masih juga mencari-cari jika terdapat sebarang kecacatan.  Walau pun sekecil mana sekalipun  iannya akan dibesar-besarkan. Wal hal perbuatan dan ancaman DAP terhadap hak Melayu dan Islam lebih beratus kali ganda bahayanya terhadap Islam tetapi tidak pula di ktritik malah dibela pula.

Pada 26 Julai yg lalu satu program penyerahan geran milik kepada peneroka oleh MB Perak kepada lebih 400 orang dari 3 buah rancangan Felda iaitu Felda Lawin Utara, Felda Lawin Selatan dan Felda PAPULUT di Daerah Hulu Perak (Gerik/Lenggong). Turut berucap dalam majlis tersebut adalah YB ADUN Kenering iaitu YB Dato' Mohd Tarmizi. Sebagai orang politik dan wakil rakyat UMNO/BN tentulah ucapannya menyentuh tentang tohmahan pembangkang terhadap kerajaan dengan menggunakan isu FELDA dalam siri pembohongan dan tohmahan pembangkang. MB Perak juga turut membelasah pembangkang dalam majlis tersebut.

Yang nak jadi ceritanya, memang ramai peneroka yang bakal menerima geran milik pada hari tersebut adalah dari kalangan penyokong pembangkang terutamanya PAS yang begitu aktif membuat tuduhan dan tohmahan terhadap Felda, Felcra dan Kerajaan di kawasan Mukim Kenering dan di daerah ini. Tinggal dalam Felda. Jadi peneroka Felada. Senang lenang kerana Felda tetapi menyokong pembangkang memburuk-burukkan felda.

Sudah tentu telinga mereka menjadi panas dek malu kerana kena belasah atas batang hidung didepan khalayak dalam majlis kerajaan UMNO/BN. Nak tinggalkan saja majlis takut terlepas menerima Geran milik. Takut nanti diapa-apakan pula hak milik tersebut. Jadi terpaksalah tebalkan muka terima kaw-kaw punya hentaman MB Perak dan ADUN Kenering. Mahu pula menerima pemberian kerajaan yang diburuk dan dikafirkan oleh mereka.

Kata orang jikalau dah bebaltu bebal jugalah. Dah macamtu jasa kerajaan UMNO/BN buat pada rakyat masih tak dapat diterima dengan minda yang terbuka. Selepas majlis itu dikatakan juak-juak PAS (yang telah menerima geran) nak buat laporan polis kononnya kerajaan UMNO/BN dan YB ADUN Kenering telah politikkan majlis dengan ucapan berunsur politik mengecam pembangkang. Bukannya nak berterima kasih. Betul-betul seperti perumpamaan “memberi makan beruk liar. Kita berikan makanan kemudian tangan kita pula nak digigitnya”.

Tangan mereka menerima geran milik tetapi dalam masa yang sama mulut mereka mengugut orang yang menyampaikan geran tersebut. Tak mengenang budi langsung. Saya syorkan batalkan sahaja atau gantung sahaja geran milik ahli pembangkang tersebut dengan alasan disiplin peneroka yang membuat sabotaj terhadap FELDA. Bukankah kerajaan ada kuasa mengambil balik tanah milik rakyat dibawah “Kanun Tanah Negara” atas sebab-sebab tertentu seperti yang telah dilakukan dan dipraktikkan oleh Lim Gung Eng di Pulau Pinang dan kerajaan Nik Aziz di Kelantan.

No comments: