Total Pageviews

Monday, October 15, 2012

AGAMA DAN POLITIK PERLU DIPISAHKAN - TPM SINGAPURA

Agama dan politik perlu dipisahkan - TPM Singapura

SINGAPURA 15 Okt. - Kerajaan Singapura menegaskan tentang keperluan untuk mengekalkan garisan pemisah jelas antara agama dan politik di republik ini.

© Utusan Melayu (M) Bhd

Datuk Nik Aziz yang bersalaman dengan menteri kanan Singapura keturunan kafir Cina rasis laknatullah Lee Kuan Yew hingga memberikan isyarat "tumb up" yang memberi makana bahawa musuh Islam itu adalah terbaik. Maknanya apa yang dilakukan oleh bekas pemimpin no 1 Singapura itu adalah sangat baik. Rumusannya jika pihak Singapura berkata bahawa Agama dan politik patut di pisahkan, maka itu adalah amat baik juga bagi parti PAS.
Nik Aziz sepatutnya mentarbiahkan Lee Kuan Yew dan Timbalan Perdana Menteri Singapura bahawa apa yang di perkatakan itu tidak benar. "Politik suku, agama suku tidak benar"("politik lain agama lain adalah tidak benar").
Nik Aziz pernah mengulas bahawa nabi Muhammad SAW juga menggunakan politik dalam mengembangkan Islam. Tetapi apakah dia berani menyanggah apa yang di ucapkan oleh  Timbalan Perdana Menteri, Teo Chee Hean yang juga Menteri Dalam Negeri Singapura itu?.
Kita mahu mendengar ulasan pencacai PAS dan pembangkang dalam hal isu ini. Saranan pemimpin kerajaan UMNO agar jangan menggunakan agama untuk kepentingan politik telah menyebabkan Tun Dr Mahathir dan lain-lain pemimpin  UMNO dan ahli/penyokong UMNO dituduh kafir.

Sekarang sekutu kuat PAS di luar negara (Singapura melalui DAP di Malaysia dan PAP di Singapura) sudah menyuarakan pendirian yang sama dengan apa yang diperkatakan oleh pemimpin UMNO/BN.

Jangan hanya pandai mengeluarkan fatwa yang menyebabkan umat Islam berpecah.


No comments: