Total Pageviews

Saturday, October 13, 2012

BEZANYA SEORANG PEMIMPIN NEGARA DENGAN PENGKHIANAT NEGARA

Malaysia Insider hari ini cuba berbelit untuk mengaitkan sejarah perjumpaan George Soros dengan DSN PM Menteri Malaysia bagi menjustifikasikan perbuatan pembangkang meminta pertolongan dana untuk sabotaj kerajaan Malaysia. > BACA DI SINI <

Betapa kelirunya pendapat seorang pemimpin politik yang naif bila membanding perjumpaan seorang Perdana Menteri dengan orang Asing dengan perjumpaan seorang Politikus yang membuat pertemuan dengan orang asing bagi mendapatkan bantuan dana untuk mensabotajkan negara.

George Soros tu seorang penyangak matawang dan seorang Yahudi yang berpengaruh dalam pentadbiran kerajaan Amerika Syarikat. Jadi dalam erti kata sebenar, Tun Mahathirke atau DSN sebagai PM tidak melakukan apa-apa yang yang luar biasa jika George Soros meminta untuk membuat pertemuan. Malah itu adalah satu peluang untuk menjelaskan pendirian kerajaan kepadanya bahawa Malaysia tidak senang dengan apa yang dilakukan terhadap Malaysia dan dunia.

Tetapi apa perlunya pembangkang membuat perjumpaan dengan seseorang yang telah dicap oleh kerajaan Malaysia sebagai seorang yang mahu campurtangan dalam menentukan kepimpinan dan hala tuju sebuah negara yang berdaulat?. Inilah dia isunya. Pembangkang jumpa George Soros untuk meminta atau menerima dana bagi menjatuhkan kerajaan yang sedia ada dengan cara sabotaj.

Pembangkang sebenarnya mewakili Yahudi untuk mencorakkan kepimpinan negara mengikut selera Yahudi dan Amerika Syarikat. Mereta (Yahudi dan AS) mahu mencorak Malaysia mengikut selera mereka dengan menggunakan sistem demokrasi di Malaysia. Mereka mahu melakukannya supaya negara ini tunduk mengikut telunjuk mereka sepertimana yang mereka telah lakukan di negara Afrika Utara, di Negara Arab (Timur tengah) dan di Agfanistan.

No comments: