Total Pageviews

Friday, October 5, 2012

APA PUNYA STATEMENT BODOH DARI "THINK THANK" NI

WAN SAIFUL KONONNYA THINK TANK SUARAM

Jika mahu dikatakan sedikit bodoh, jawatanbya sebagai Think Tank itu agak memerlukan orang yang bijak juga. Tetapi jika dibaca komen yang dibuatnya dalam hal SUARAM menerima dana dari US nampak sangat pemikirannya jenis tak ada kelas langsung.

Think tank: BN receives American funding, too - Malaysiakini

> BACA DISINI<

Jika mahu dikatan sedikit bodoh, jawatanbya sebagai Think Tank itu agak memerlukan orang yang bijak juga. Tetapi jika dibaca komen yang dibuatnya dalam hal SUARAM menerima dana dari US nampak sangat pemikirannya jenis tak ada kelas langsung.

Dia membandingkan dana rasmi yang diterima oleh "Kerajaan Malaysia" dari US dengan dana yang diterima oleh SUARAM dari pertubuhan "YAHUDI".

Kerajaan Persekutuan Malaysia menerima dana dari pelbagai negara sebagai satu sumbangan atau bantuan atau pinjaman sekalipun atas meritnya sebagai sebuah kerajaan yang ada hubungan diplomatik dengan negara penyumbang. Dan sumbangan itu pula dipantau secara rasmi oleh negara berkenaan melalui kedutaan mereka di negara ini agar ianya digunakan mengikut seperti yang dipersetujui. Sebab itu mereka sering menggertak jika kerajaan Malaysia menginiaya rakyat, mereka akan sekat bantuan dsbnya.

Dalam hal ini SUARAM tidak ada sebarang tanggungjawab terhadap negara selain dari memburuk-burukkan negara sahaja. Sementelah pula bantuan yang diterima adalah dari kalangan YAHUDI yang ingin memporak perandakan negara Malaysia.

Satu perkara lagi yang harus disebut oleh Wan Saiful "yang cerdik itu" bahawa wang kerajaan samada diterima melalui bantuan, pinjaman, keuntungan dsbnya di odit oleh juruodit negara. Bagaimana wang itu datang dan kemana wang itu mengalir. "SUARAM JUJURKAH" dalam hal ini?.

Inilah yang didebatkan. Bahkan nampak sangat yang SUARAM bagaikan menjadi kuda tunggangan pihak yang ingin memburuk-burukkan kerajaan dengan mencari sesuatu isu yang "terpilih" sahaja. Bukannya mengenengahkan isu unutuk kepentingan rakyat tetapi isu yang boleh menjatuhkan kredibaliti dan keselamatan kerajaan pilihan rakyat yang sedia ada.

Akhirnya nampak sangat kedohan Wan Saiful dengan kenyataannya bahawa kerajaan pun menerima wang bantuan US seperti juga dengan SUARAM. Jika benar seperti akuan Wan Saiful, maka "SUARAM WAJIB DARI SEGI UNDANG-UNDANG MENGISTIHARKAN JUMLAH SUMBANGAN YANG DITERIMA, DARI MANA DAN MACAMMANA DIBELANJAKAN. Jika tidak SUARAM patut di heret ke mahkamah kerana tidak mengistiharkan lapuran kewangan dan aktivitinya sebagai sebuah pertubuhan  yang menerima dana asing tanpa kebenaran Bank Negara.

No comments: