Total Pageviews

Tuesday, October 9, 2012

MAT SABU BUTA SEJARAH RUPANYA

 Tersengih-sengih macam kerang busuk
Berlagak nak jadi pemimpin Negara.
Komunis mahu membentuk Negara 
komunis di Tanah Melayu pun tak tahu. 

Jika aku ahli PAS, maka sudah 
tentu aku malu mengangkat dia 
jadi pemimpin sebuah parti yang
kononnya memperjuangkan Islam.


Patutlah Mat Sabu selama ini cakap merapu je. Rupanya dia buta sejarah. Bekas pelajar tercicir ITM jurusan Teknologi Makanan dengan kelulusan SPM (sijil Am shj kut...). Jika masuk ITM untuk belajar sahaja itu kira baguslah. Tetapi dia tak buat seperti yang diamanahkan sebaliknya bersekongkol dan menjadi pak turut Anwar masa demontrasi pelajar tahun 1970'an dulu.  Pelajar lain sibuk mentelaah pelajaran, dia sibuk baling batu ke arah polis pencegah rusuhan. Bila kena pecat dari ITM lalu jadi tukan sibuk buat fitnah sana sini. Semua yang dia cakap rupanya terbalik fakta.

Dia terjatuh dari motosikal dikatanya lori polis langgar dia. Begitu teruknya pemikiran dan kewarasan pemikirannya sehingga tidak dapat membezakan bini orang dengan janda seperti dalam kes Norma Abdul Halim di bilik 21 hotel Perdan Kota Baru dulu. Teruk pemikirannya sehingga tidak tahu menilai bahawa zina itu dosa besar. Fitnahnya bagaikan mainan dibiri mulut hingga tidak tahu lagi membezakan antara kebaikan dan keburukan. Dia juga tidak dapat membezakan antara fitnah dan kebenaran.

Lebih teruk lagi dia tidak tahu yang komunis itu adalah musuh Islam yang hendak mendirikan negara komunis di Tanah melayu (Malaysia). Dia tidak tahu bahawa komunis tidak mempercayai wujudnya tuhan. Macamana pemimpin yang dilantik oleh Parti yang memperjuangkan Islam (PAS) tidak tidak tahu yang fahaman komunisme itu bertentangan dengan Islam.

Bodohnya dia dalam pengetahuan am sehinggakan seorang ketua pengganas komunis - Mat Indera yang membunuh Melayu/Islam termasuk kanak-kanak dan wanita di Balai Polis Bukit kepong dulu pun masih dianggap hero oleh Mat Sabu.

Ghairahnya dia berpolitik hingga dia juga lupa perjungan mempertahankan agama.  Menentang komunis adalah wajib kerana ianya merupakan satu jihad mempertahankan agama Islam. Tetapi akibat terlalu banyak berbohong, kelentong dan menipu, maka otaknya senget sikit lalu mengangkat ketua pengganas komunis sebagai pembela kemerdekaan.

No comments: