Total Pageviews

Wednesday, May 18, 2011

ISU TEO NEI CHING MASUK DEWAN SEMBAHYANG


ISU TEO NEI CHING MASUK DEWAN SEMBAHYANG
- PEMBELA YANG MELAMPAU

Aku tak tahu samada yang menerbitkan film ni kafir harbi atau Islam. Kepada penerbit clip video ni, aku ingin bertanya adakah premis yang menjadi scene dalam clip video tu ianya adalah di dalam dewan sembahyang masjid, atau balai sembahyang surau atau surau sementara atau hanya diserambi masjid, atau serambi rumah orang atau di balai lintang masjid atau bilik pengajian di masjdi.  Kamu yang bermati-matian membela Teo NEi Ching dah buat homework kah.

Majlis tersebut nampaknya seperti sedang membuat persiapan berkahwin beramai-ramai. Siapa yang terlibat tidak diketahui. Perakam dan pengeluar video ini nampaknya macam pandai hukum hakam agama. Jika tidak manakan dia berani mencabar UMNO. Tetapi kamu lupa bahawa  jika kamu beragama Islam maka kamu telah bersubahat melakukan dosa kerana tidak mengambil sebarang inisatif untuk mencegah perbuatan mungkar jikalah lokasi tersebut adalah dewan sembahyang. Kamu juga berdosa kerana ikut bercampur gaul dengan perempuan yang tidak menutup aurat, serta bercampur lelaki dengan perempuan. Juru kamera video tidak terkecuali dari mengikut peraturan Islam iaitu tidak boleh bergaul antara lelaki dan perempuan yang tak muhrim. Jika kamu ahli PAS atau muslim  PKR, maka kamu juga ikut  berdosa kerana bersubahat.

Isunya disini adalah adalah seorang wanita bukan muslim dengan tidak menutup aurat, dan dengan tidak bersuci ikut hukum Islam masuk ke dalam dewan sembahyang, berceramah di hadapan jemaah lelaki muslim”. Seorang muslim samada lelaki atau perempuan yang berbadan kotor (tidak suci) masuk ke dewan sembahyang ianya menjadi satu perbuatan yang menghina kesucian tempat ibadah orang Islam. Lebih-lebih lagi ianya seorang perempuan kafir. Dikecualikan  dia masuk ke masjid tersebut dalam situasi terdesak dan terpaksa seperti untuk menyelamatkan diri. Tetapi nyata sekali bahawa perbuatan Teo Nei Chi masuk ke dewan tersebut hanyalah untuk menunjukkan riak dan takabur serta penipuan bagi mengelirukan umat Islam kononnya dia juga menghormati Islam. Niat sebenarnya hanyalah bagi menarik undi dan sokongan orang Islam sahaja . Sedangkan di tempat lain dalam barisan kafir yang sama, membenarkan jualan arak dan judi serta rumah urut/pelacuran tanpa had.  Tak percaya? tanya sama itu taiko Ronney Liu.

Nampak sangat niat pengeluar video hanya untuk mencari kesalahan bagi menjastifikasikan tuduhannya bahawa terdapat juga perebuatan orang Islam sendiri yang tidak menghormati masjid. Inilah bodohnya pemikiran  pengeluar video ini.

Apakah pendedahan seorang muslim terhadap perebuatan jenayah  oleh seorang bukan muslim akan dibalas dengan bukan muslim tadi mendedahkan pula jenayah yang dilakukan oleh muslim.  

Sementara gambar isteri PM dengan jemaah perempuan yang menampakkan sedikit rambut itu telah mendedahkan betapa hinanya orang yang mengedit video ini. Hati kamu penuh dengan kebusukan seumpama bangkai babi yang teramat sangat. Apa justifikasi kamu untuk mengatakan bahawa Isteri PM telah melakukan perbuatan yang bertentangan dengan Islam didalam masjid?. Mereka semuanya perempuan. Tidak ada aurat dikalangan wanita. Cuma jangan sampai ke tahap bertelanjang bulat kerana itu dikira tidak sopan.
Wali selipar mana yang bagi fatwa bahawa Imam Shafie mengharuskan orang kafir sewenang-wenang masuk ke dalam dewan sembahyang masjid. Aku nak tanya wali selipar tersebut jika membenarkan orang kafir masuk ke dalam masjid apakah hukum berikut telah dibatalkan.

1.                  Seseorang perempuan yang dalam haid dan nifas tidak boleh masuk ke dewan masjid.
2.                  Mesti sudah bersuci (mandi wajib ikut tertib dan hukum Islam)
3.                  Orang perempuan hendaklah menutup aurat di hadapan lelaki yang tidak muhrim
4.                  Kata Nik Aziz suara perempuan pun adalah aurat ,

Jadi jelaslah sekarang bahawa Teo Nei Ching telah melanggar beberapa peraturan Islam yang membolehkan seseorang itu memasuki masjid:-

1.               Menimbulkan keraguan samada dia berada dalam haid atau nifas
2.              Aku berani mengatakan bahawa dia tidak pernah mensucikan badannya (mandi wajib) samada kerana haid atau nifas atau selepas bersetubuh kerana orang kafir harbi tidak di ajar mandi wajib secara Islam. Jangankan nak bersuci dengan tertib, sudah tentu niat pun tak tahu. Jadi dia masuk ke dewan masjid dengan badan yang tidak suci.
3.              Dan sebagai seorang cina tentu sahaja dia pernah memakan babi atau membela anjing. Adakah dia sudah suci dari najis mukhalazah kerana sudah tentu tersentuh dengan najis tersebut dan sudah tentu juga dia tidak pernah mensucikannya dengan cara Islam iaitu menggunakan air tanah dan dengan niat.
4.              Dia tidak menutup aurat di hadapan lelaki alim yang berada didalam masjid. Sesungguhnya perbuatannya tidak menutup aurat itu telah menaikkan nafsu syahwat para jemaah lelaki dalam surau tersebut. Mungkin  sebahagiannya telah batal air sembahyangnya kerana telah keluar air mazi akibat ghairah dengan bentuk badan wanita yang tidak menutp aurat tersebut. Kepada pegawai atau jawatankuasa masjid yang membenarkannya masuk ke dewan masjid telah bersubahat menghina kesucian masjid dengan membawa benda kotor disisi agama.
5.             Tidak diterangkan sepenuhnya apakah syarat-syarat oleh Imam Shafie yang mengharuskan orang kafir masuk ke dewan sembahyang. Jangan memandai-memandai menterjemahkan sendiri ayat alim ulamak untuk kepentingan diri.

Salah tetap salah. Haram tetap haram. Aku sebagai penyokong UMNO juga mengutuk perbuatan dimana menggunakan masjid dan surau sebagai tempat untuk tujuan seperti dalam video walaupun oleh orang Islam UMNO kerana ianya bertentangan dengan ajaran Islam yang sebenar. Tetapi kamu sebaliknya hanya menyokong dan membela Teo Nei Ching masuk ke masjid. Kamu hanya mendedahkan video tersebut sebagai justifikasi kamu membenarkan Teo Nei Ching (kafir) masuk ke dalam dewan sembahyang masjid.

Bagaimana pengeluar video?

No comments: