Total Pageviews

Tuesday, September 27, 2011

BILA TERKENA BATANG HIDUNG SENDIRI BARU SEDAR ADA HAK PERLEMBAGAAN

BILA TERKENA BATANG HIDUNG SENDIRI
BARU SEDAR ADA HAK PERLEMBAGAAN

Lapuran dari Sinar Harian  > baca disini <

Bila kekecuhan belaku berpunca dari beberapa individu/NGO yang cuba menyampaikan memorandum membantah MAT Sabu, mereka cepat-cepat menuduh pihak tertentu melanggar hak asasi mereka dari segi perlembagaan.

Apa pula justifikasi mereka bila mereka sokong BERSIH yang diharamkan membuat perhimpunan haram hingga menyusahkan rakyat jelata. Bukankah perbuatan tersebut melanggar hak asasi warga negara Malaysia yang lain?.

Penyokong PR dan ahli PAS baring atas jalan menyekat kenderaan Diraja Perak pada satu waktu dahulu. Bukankah perbuatan tersebut juga melanggar perlembagaan negara kerana menderhaka kepada Sultan dan Yang Dipertuan Agong?. 

Klip video perbuatan kurang ajar dan melanggar perlembagaan oleh 
penyokong PR dan ahli PAS menahan kereja Raja di Bukit Candan 
Kuala Kangsar. Apakah perbuatan ini tidak melanggar perlembagaan 

Keutuhan Agama Islam di Malaysia adalah terletak ditangan Raja-Raja. Tetapi penyokong PR yang sebahagian besarnya penyokong PAS, telah bertindak kurang ajar kepada Raja yang menjaga kedaulatan Agama Islam.  Mereka menyertai penunjuk perasaan anjuran PR dan berbaring diatas jalan dengan memegang bendera negara lain dengan tujuan menderhaka kepada Raja dan menghalang kenderaan di Raja. Apa maksud mereka sebenarnya. Bukankah ini juga melanggar Perlembagaan Malaysia dan malah lebih teruk lagi mereka menderhaka kepada Raja. Bagaimana?

No comments: