Total Pageviews

Monday, September 26, 2011

DATUK NIK AZIZ DAN PAS BARU NAK TERSEDAR MEREKA SELAMA INI DIGUNAKAN OLEH DAP

DATUK! MEREKA TU KAFIR, MANAKAN MAHU MENERIMA 
HUKUM ISLAM! BERBAIK SANGKALAH DENGAN UMNO 
KERANA UMNO JUGA MEMPERJUANGKAN ISLAM.
 
 TELUNJUK LURUS, KELINKING BERKAIT. SELAGI 
MEREKA ADA KEUNTUNGAN POLITK SELAGI 
ITULAH MEREKA BERBAIK DENGAN ISLAM. 
MENERIMA ISLAM?, JAUH PANGGANG DARI API
 
Utusan hari ini melapurkan datuk Nik Aziz merungut terhadap DAP yang mengugut mahu meletakkan jawatan beramai-ramai andainya Datuk Nik Aziz teruskan dengan agenda hudud baca di sini

Nah! bukankah itu satu petunjuk yang amat nyata bahawa jika PAS lari dari agenda DAP, maka PAS tidak lagi berguna kepada mereka.

Selama ini DAP menggunakan setaikawan PAS hanya untuk mencapai agenda mereka sahaja iaitu mahu menjatuhkan UMNO dan BN agar mereka dapat memegang tampuk pemerintahan Malaysia. Akhirnya jika PR berjaya seperti yang di rancang, nampaknya PAS akan menjilat jari sahaja.

Contohnya sudah terpampang didepan mata. Ahli PAS digula-gulakann oleh PAS bahawa perjuangan PAS adalah untuk menegakkan Islam di negara ini termasuklah melaksanakan hukum hudud. Alih-alih kerana mahun menjaga DAP, PAS sanggup mengenepikan slogan perjuangan Islam dan menukarkannya kepada negara berkebajikan.

Maka sekarang para pemimpin dan ahli-ahli PAS sepatutnya sudah sedar sepenuhnya siapakah DAP yang sebenarnya. Apakah PAS tidak sedar bahawa selama ini mereka sedang berkawan dengan kafir harbi.Mereka sebenarnya berkawan dengan musuh Islam. Jika benar mereka bukan memusuhi Islam mengapa mereka mengugut PAS sedemikian rupa?.

UMNO mendokong Islam sepenuhnya. Cuma pada masa ini UMNO hanya membuat pendiriant bahawa belum sampai masanya melaksanakan hukum hudud kerana terdapat beberapa masalah. Sebaliknya dilebelkan kafir oleh PAS walaupun UMNO sebenarnya sama sekali tidak menolak hudud sebagai hukum Allah. 

PAS masih belum dapat keluar dari kepompong pemikiran sempit mereka. PAS masih belum sedar bahawa mereka kini sebenarnya sedang dipergunakan untuk memecah belahkan kuasa politik orag Melayu.

Sebahagian kuasa politk orang Melayu kini berada dalam UMNO/BN. Sebahagian lagi berada dalam PAS dan manakala sebahagaian lagi sedang memperjuangkan pemimpin yang tidak bermoral dalam PKR. Secara kasarnya 63% kuasa politik Melayu berpecah tiga tetapi 37% kuasa politik etnik dan agama lain nampaknya dalam senyap bergabung menjadi satu kuasa politik. Jika ini tidak benar masakan MCA juga mengugut dengan nada yang sama dengan DAP walaupun UMNO bertegas menyatakan bahawa hukum hudud belum sesuai dilaksanakan di Malaysia pada masa ini. Latah MCA ini menggambarkan bahawa mereka akan menyokong etnik mereka sahaja atau sekurang-kurangnya bukan calon dari etnik Melayu.

Etnik Melayu dalam Islam seperti sekumpulan manusia berebut sesikat pisang. Oleh kerana susah untuk menentukan siapa yang berhak lalu melantik beruk menjadi hakim. Sambil berbicara, beruk terus memakan pisang hinggan habis. Lalu beruk pun membuat keputusan seperti berikut "Untuk keadilan semua, aku terpaksa memakan semua pisang tersebut. Lagipun ianya memang makanan kegemaran aku. Kerana pisang sudah habis aku makan, maka kamu bertiga telah mendapat keadilan kerana tidak seorangpun dari kamu mendapat pisang tersebut". Inilah yang dikatakan berhakimkan beruk.

Apakah Pemimpin dan Ahli PAS merasakan bahawa entik Melayu Islam akan mendapat keadilan yang sebenar apabila semuanya telah terlepas dari Melayu/Islam dan bertukar ketangan DAP/kafir harbi?.

No comments: